Supporten kan have brug for at indhente flere informationer i forbindelse med fejlsøgning i Unilogin. Dette kan f.eks. omfatte at lave en såkaldt "SAML-sporing".
Fremgangsmåde - sådan laver man en SAML-sporing
Funktionen til SAML-sporing findes som gratis tilføjelser/udvidelser til internetbrowsere, og kræver ikke særlige tilladelser eller anden software.
- Hent browser-udvidelsen til den browser, du bruger:
- Når du har hentet browserudvidelsen/tilføjelsen, vises den nye sorte SAML Tracer-tilføjelse på menulinjen, som vist i Firefox her (samme ikon vises i Google Chrome):
- Klik på SAML Tracer-ikonet. Tracer-vinduet vises
- Imens Tracer-vinduet er åbent, skal du klikke tilbage til hovedvinduet. Gå derefter ind på den side, hvor problemet opstår
- Når du er logget ind, og det problem, som skal undersøges, er opstået, skal du gemme SAML-sporingen ved at eksportere den
- Klik tilbage til SAML-tracer vinduet og gem SAML-sporingen ved at klikke på 'Export':
- Et nyt eksport-vindue vises. Sæt prik i 'None' ved 'Select cookie-filter profile' og tryk bagefter på knappen 'Export':
- Gem json-filen et sted, hvor du kan finde den igen. Når sporingen er gemt/eksporteret, kan json-filen sendes til supporten via en ny eller eksisterende supportsag.