Vær opmærksom på, at spørgsmålene kommer i alfabetisk rækkefølge ved udtræk.
Kolonneoverskrift | Indhold | Emne | Hvor kommer data fra? | Bemærkning |
---|---|---|---|---|
besvarelse_id | Id på besvarelsen | - | Et id-nummer, som dannes i AMUkvalitet, og som entydigt repræsenterer en besvarelse | Du kan bruge besvarelses_id til at se, hvilke svar der hænger sammen. Det kan være relevant, hvis besvarelsen vedrører flere fag/kurser, da du får en ”række” pr. fag/kursus som evaluereingen vedrører. |
Det var tydeligt for mig, hvad jeg skulle lære på kurset | Mulige svar: En værdi fra 0 til 7 | Undervisningens form og indhold | Kursist (fra besvarelse af spørgeskema) | Svaret indgår i beregningen af gennemsnit for kvalitetsdimensionen Undervisningens form og indhold. |
Forberedte læreren eller skolen dig på prøven? | Mulige svar:
| Prøve | Kursist (fra besvarelse af spørgeskema) | Felt udfyldes kun, hvis kursist har svaret ja til at have taget en prøve. |
Havde du tid nok til prøven? | Mulige svar:
| Prøve | Kursist (fra besvarelse af spørgeskema) | Felt udfyldes kun, hvis kursist har svaret ja til at have taget en prøve. |
Hvad er din uddannelse? | Mulige svar:
| Baggrundsoplysninger | Kursist (fra besvarelse af spørgeskema) | For svarmulighederne EUX, erhvervsuddannelse og videregående uddannelse, skal kursisten i fritekst angive, hvilken konkret uddannelse. Dette svar vil også fremgå af feltet. |
Hvem fik ideen til, at du skulle tage dette kursus? | Mulige svar:
| Baggrundsoplysninger | Kursist (fra besvarelse af spørgeskema) | For svarmuligheden Andre skal kursisten i friteksten angive hvem. Dette svar vil også fremgå af feltet. |
Hvorfor er du på kursus? | Spørgsmål med følgende svarmuligheder:
| Baggrundsoplysninger | Kursist (fra besvarelse af spørgeskema) | |
Hvorfor tog du ikke kursets prøve? | Mulige svar:
| Prøve | Kursist (fra besvarelse af spørgeskema) | Felt udfyldes kun, hvis kursist har svaret nej til at have taget en prøve. |
Hvor let eller svær var prøven? | Mulige svar:
| Prøve | Kursist (fra besvarelse af spørgeskema) | Felt udfyldes kun, hvis kursist har svaret ja til at have taget en prøve. |
I forhold til det, jeg skulle lære, var kurset | Mulige svar:
| Undervisningens form og indhold | Kursist (fra besvarelse af spørgeskema) | |
Jeg har lært det, der var formålet med kurset | Mulige svar: En værdi fra 0 til 7 | Kursusudbytte | Kursist (fra besvarelse af spørgeskema) | Svaret indgår i beregningen af gennemsnit for kvalitetsdimensionen Kursusudbytte. |
Jeg kan bruge det, jeg har lært, i mit job | Mulige svar: En værdi fra 0 til 7 | Kursusudbytte | Kursist (fra besvarelse af spørgeskema) | Svaret indgår i beregningen af gennemsnit for kvalitetsdimensionen Kursusudbytte. Spørgsmål stilles kun til kursister, som er i arbejde. Dvs. kursister med tilmeldingstype Medarbejder, virksomhed og selvstændig. For kursister med tilmeldingstype Ledig eller privatperson vil feltet være tomt. |
Kurset har forbedret mine muligheder for at få et job | Mulige svar: En værdi fra 0 til 7 | Kursusudbytte | Kursist (fra besvarelse af spørgeskema) | Svaret indgår i beregningen af gennemsnit for kvalitetsdimensionen Kursusudbytte. Spørgsmål stilles kun til kursister, som er ledige. Dvs. kursister med tilmeldingstype Ledig. For kursister med tilmeldingstype Medarbejder, virksomhed, selvstændig eller privatperson vil feltet være tomt. |
Kurset har givet mig lyst til også at lære andre ting | Mulige svar: En værdi fra 0 til 7 | Kursusudbytte | Kursist (fra besvarelse af spørgeskema) | Svaret indgår i beregningen af gennemsnit for kvalitetsdimensionen Kursusudbytte. |
Kurset har gjort mig bedre i stand til at løse nye opgaver på min arbejdsplads, når der er behov for det | Mulige svar: En værdi fra 0 til 7 | Kursusudbytte | Kursist (fra besvarelse af spørgeskema) | Svaret indgår i beregningen af gennemsnit for kvalitetsdimensionen Kursusudbytte. Spørgsmål stilles kun til kursister, som er i arbejde. Dvs. kursister med tilmeldingstype Medarbejder, virksomhed og selvstændig. For kursister med tilmeldingstype Ledig eller privatperson vil feltet være tomt. |
Kurset var fagligt | Mulige svar:
| Undervisningens form og indhold | Kursist (fra besvarelse af spørgeskema) | |
Læreren var god til at forklare indholdet | Mulige svar: En værdi fra 0 til 7 | Lærerens indsats | Kursist (fra besvarelse af spørgeskema) | Svaret indgår i beregningen af gennemsnit for kvalitetsdimensionen Lærerens indsats. |
Læreren var god til at vise, hvordan kursus og arbejde hænger sammen | Mulige svar: En værdi fra 0 til 7 | Lærerens indsats | Kursist (fra besvarelse af spørgeskema) | Svaret indgår i beregningen af gennemsnit for kvalitetsdimensionen Lærerens indsats. |
Passede prøven til det, du har lært på kurset? | Mulige svar:
| Prøve | Kursist (fra besvarelse af spørgeskema) | Felt udfyldes kun, hvis kursist har svaret ja til at have taget en prøve. |
Tog du kursets prøve? | Mulige svar:
| Prøve | Kursist (fra besvarelse af spørgeskema) | |
Undervisningen var godt planlagt | Mulige svar: En værdi fra 0 til 7 | Undervisningens form og indhold | Kursist (fra besvarelse af spørgeskema) | Svaret indgår i beregningen af gennemsnit for kvalitetsdimensionen Undervisningens form og indhold. |
Institution | Navn på skolen | Udbyder/skole | Navn på den skole, som besvarelsen vedrører. | |
instnr | Den 6-cifrede skolekode | Udbyder/skole | Institutionsnr på den skole, som besvarelsen vedrører. | |
tilmeldingstype | Mulige værdier:
| Tilmeldings-information for besvarelsen | Tilmeldingstype sættes af Voksenuddannelse.dk ved tilmeldingen, og af de studieadministrative systemer, når tilmeldinger oprettes der. | Tilmeldingstypen bruges til at bestemme, hvilke spørgsmål, der skal stilles i spørgeskemaet. Desuden kan tilmeldingstypen bruges i analyse sammenhæng til fx at se, om der er forskel på besvarelser afhængigt af, hvem der har tilmeldt kursisten. |
tilmelding slutdato | Dato | Tilmeldings-information for besvarelsen | Slutdato på tilmeldingen. | Bl.a. relevant ved Åbent Værksted-tilmeldinger, hvor tilmeldingens slutdato typisk vil være forskellig fra holdets slutdato |
holdstartdato | Holdets startdato | Hold-information for besvarelsen | Voksenuddannelse.dk som får oplysningen fra skolernes studieadministrative system | |
holdslutdato | Holdets slutdato | Hold-information for besvarelsen | Voksenuddannelse.dk som får oplysningen fra skolernes studieadministrative system | |
indberetningsprincip | Holdets indberetningsprincip. Mulige værdier:
| Hold-information for besvarelsen | Voksenuddannelse.dk som får oplysningen fra skolernes studieadministrative system | Siger noget om, hvad det er for en type hold. Kan bl.a. bruges, hvis man ønsker at lave særlige statistikker på Åbent Værksted-hold. |
lokation | Adresse og postnummer på undervisningsstedet | Hold-information for besvarelsen | Hentet fra holdet/Voksenuddannelse.dk. | Kan bruges i analysesammenhæng, hvis man ønsker at kigger på udvalgte afdelinger. |
fagkode | 5-cifret fagkode | Fag-information for besvarelsen | Hentes fra kursustilmeldingen i Voksenuddannelse.dk | |
niveau | Niveau for faget. Typisk "-", men kan også være A, B, C mv., hvis der er tale om delmål | Fag-information for besvarelsen | Hentes fra kursustilmeldingen i Voksenuddannelse.dk | |
fagtitel | Navn på faget, som kursisten har evalueret | Fag-information for besvarelsen | Hentes fra Voksenuddannelse.dk (stamoplysninger om fag). | |
fkb | 4-cifret fkb-kode | Fag-information for besvarelsen | Hentes fra holdet, hvor skolen i forbindelse med oprettelse af hold i det studieadministrative system angiver, hvilken fkb. kurset/faget er udbudt under. | Kan bruges i analysesammenhæng, hvis man ønsker at kigger på udvalgte FKB'ere. |
godkendt skole | Navn på den skole, som godkendelsen er knyttet til | Fag-information for besvarelsen | Voksenuddannelse.dk som får oplysningen fra skolernes studieadministrative system | Kan bruges i analysesammenhæng til at følge op på kvaliteten ved udlån af godkendelser. |
certifikatkursus | Information om, hvorvidt fag er et certifikatkursus eller ej. True = Ja False = Nej | Fag-information for besvarelsen | Hentes fra Voksenuddannelse.dk (stamoplysninger om fag). | Oplysningen kan bruges i analysesammenhæng. |
fjernundervisning | Information om, hvorvidt fag kører som fjernundervisning eller ej. True = Ja False = Nej | Hold-information for besvarelsen | Hentes fra holdet, og er en oplysning, som skolen angiver på ”fag-på-hold” | Oplysningen kan bruges i analysesammenhæng, hvis man ønsker at analysere på, om der er forskel på evalueringer for kurser, der afholdes som fjernundervisning. |
foregaar_undervisning_paa_virk | Information om, hvorvidt fag kører som virksomhedsforlagt eller ej. True = Ja False = Nej | Hold-information for besvarelsen | Hentes fra holdet, og er en oplysning, som skolen angiver på ”fag-på-hold” | Oplysningen kan bruges i analysesammenhæng, hvis man ønsker at analysere på, om der er forskel på evalueringer for kurser, der afholdes som virksomhedsforlagt. |
kursusudbytte | Tal mellem 0-7 | Kvalitetsdimension | Beregnet gennemsnit af svar på spørgsmål inden for kvalitetsdimensionen Kursusudbytte for den konkrete besvarelsesid. | Oplysningen kan bruges i analysesammenhæng, |
lærerens indsats | Tal mellem 0-7 | Kvalitetsdimension | Beregnet gennemsnit af svar på spørgsmål inden for kvalitetsdimensionen Lærerens indsatsfor den konkrete besvarelsesid. | Oplysningen kan bruges i analysesammenhæng. |
undervisningens form og indhold | Tal mellem 0-7 | Kvalitetsdimension | Beregnet gennemsnit af svar på spørgsmål inden for kvalitetsdimensionen Undervisningens form og indhold for den konkrete besvarelsesid. | Oplysningen kan bruges i analysesammenhæng. |