I forbindelse med ophævelse af en indgået uddannelsesaftale sendes der en række e-mails til parterne. Nogle af disse er automatiske, mens andre sendes, når virksomheden eller skolen aktivt trykker 'Send'. I alle e-mails sendes der et direkte link til uddannelsesaftalen. Nedenstående giver indblik i, hvad der skrives til elever i forbindelse med ophævelse af uddannelsesaftaler.
Hvornår | Hvad (resume) |
Ophævelse er underskrevet af virksomhed og sendt til eleven | Din uddannelsesaftale er ved at blive ophævet. Det er frivilligt for dig at underskrive den. |
Skolen overtager en ophævelse til behandling | Du kan se bort fra den tidligere besked vedr. din underskrift af ophævelse. |
Ophævelsen rettes efter virksomheden og elevens underskrifter | Oplysninger i ophævelsen er blevet rettet af skolen i forbindelse med registrering. Rettelserne er markeret på ophævelsen. |
Ophævelse er registreret | Skolen har registreret ophævelse af uddannelsesaftale. |
Såfremt eleven ikke er 18 år sendes der ligeledes en række e-mails til elevens forældre/værge. I alle e-mails sendes der et direkte link til uddannelsesaftalen. Nedenstående giver indblik i, hvad der skrives til forældre/værge i forbindelse med ophævelse af uddannelsesaftaler.
Hvornår | Hvad (resume) |
Ophævelse er sendt til underskrift af elev | Uddannelsesaftale er ved at blive ophævet. |
Ophævelse er underskrevet af elev under 18 år | Uddannelsesaftale er ved at blive ophævet. |
Ophævelse er registreret | Skolen har registreret ophævelsen af uddannelsesaftale. |