Senest 2 uger efter kommunen har givet afslag til en ansøger på Social- og sundhedsuddannelserne, skal afslaget registreres i Lærepladsen.dk.
Fremgangsmåde:
- Efter login vælges 'Registrer afslag' på forsiden
- Vælg 'Social- og sundhedsassistent' eller 'Social- og sundhedshjælper'
- Indtast ansøgerens navn og adresse, e-mailadresse eller mobilnummer
- Vælg fra værdilisten 'Primær begrundelse for afslag'
- Det er muligt efterfølgende at vælge 'Sekundær begrundelse for afslag'
- Klik på 'Gem'. Det er ikke muligt at ændre i et gemt afslag.
Yderligere afklaringer ifm. registrering af afslag
- Hvis elev søger optagelse på social- og sundhedsassistentuddannelsen, men det aftales, at eleven i stedet optages som social- og sundhedshjælper, betragtes det som et afslag på social- og sundhedsuddannelsen, og afslaget skal derfor registreres med begrundelse.
- Hvis elev stopper under uddannelsen, betragtes det ikke som afslag, der skal registreres i Lærepladsen.dk.
Tidligere begrundelser for afslag uden oplysninger om ansøgerne kan hentes til regneark.