Når Udbyders CVR-nr. lukker i CVR
Som noget nyt henter Tilslutning information om udbyderens livsforløb fra CVR. Det betyder, at Tilslutning tjekker via CVR, om en virksomheds CVR-nr. er aktiv eller lukket i CVR.
Hvis en virksomhed har et afsluttet livsforløb på deres CVR-nr. betyder det, at det pågældende CVR-nr. ikke længere er aktiv ifølge CVR, og er lukket. Udbyderen og tilhørende udbydersystemer bliver herefter passiveret i Tilslutning.
Implementeringsfasen
- Implementeres passivering. Virksomheder bliver ikke automatisk passiveret i Tilslutning ved CVR-tjek. Styrelsen for It og Læring vil kontakte de virksomheder, som står til at blive passiveret.
- Dette er kun gældende for Udbydere. Institutioner er ikke omfattet.
- Når der senere automatisk bliver passiveret ved CVR-nr. ikke længere er aktiv i CVR, vil Styrelsen for It og Læring give besked. Denne side vil blive opdateret med ny information om, hvordan Tilslutning reagerer.
Passivering
Hvad er passivering?
En passivering af en udbyder eller udbydersystemer fungerer, som en lukning af dataoverførsel mellem en udbyder og deres udbydersystem(er), og alle institutioner som der er dataaftale med. Passivering er derfor synonym med en 'stopknap'.
Udbyderen kan selv passivere sine udbydersystemer, men kun STIL kan passivere en udbyder.
Udbyder eller udbydersystem passiveres
Hvad passiveres | Hvad sker der med udbydersystemer | Hvad sker der med dataaftaler |
---|---|---|
Udbyderen | Alle oprettede udbydersystemer tilknyttet udbyderens CVR-nr. vil blive passiveret |
|
Udbydersystem | Kun de omfattede udbydersystemer vil blive passiveret Andre udbydersystemer forbliver aktive |
Hvordan berører passivering organisationer/institutioner?
Organisationer/institutioner i Tilslutning kan ikke blive passiveret. Passivering kan kun ske for udbydere eller udbydersystemer.
Neden for kan I læse, hvordan passivering af en udbyder eller udbydersystem berører organisationer/institutioner.
Berørt | Beskrivelse |
---|---|
Organisationer |
|
Hvordan ophæves passivering af udbyder eller et udbydersystem?
Det er ikke længere muligt for udbydere selv, at genaktivere ved passivering. Hvis passivering skal ophæves, skal der tages kontakt til STIL.