Sidehistorik
STIL tilbyder ElevAdministration til skoler - i UVMs ressortområde - som redskab for oprettelse af elever i UNI-Login.
ElevAdministration er en minimumsløsning, som vil gøre en skole i stand til at leve op til de krav om oprettelse i UNI-Login, som stilles af Undervisningsministeriet.
Formålet med ElevAdministrationen er at tilbyde en minimumsløsning til oprettelse af elever i UNI-login således at disse elever udstilles korrekt overfor UVMs obligatoriske løsninger.
For at dette kan lade sig gøre, skal eleverne oprettes i ElevAdministrationen for efterfølgende at bliver importeret til UNI-Login. I UNI-Login får eleven et UNI-Login BrugerID og en adgangskode. Desuden vil det nu være muligt for UVMs obligatoriske løsninger at se data om eleven og give eleven mulighed for at logge ind i disse løsninger.
UVMs obligatorisk løsninger:
Løsninger med lovbehæftede krav om UNI-Login
Stamdata
Oplysninger om elever og kontaktpersoner hentes i CPR. Få oplysninger kan tilføjes/-rettes af skolens elevadministrator.
Importen fra ElevAdministration til UNI-login
Selve importen fra ElevAdministration til UNI-login - og dermed oprettelse og opdatering af elevernes oplysninger i UNI-Login - sker 1 gang i døgnet.
Info | ||
---|---|---|
| ||
|
Info | ||
---|---|---|
| ||
|
Info | ||
---|---|---|
| ||
Adgang og loginFå hjælp til adgang og login til ElevAdministrationen |
Info | ||
---|---|---|
| ||
Oprettelser og ændringerFx opret ny elev, ændre i stamdata, slet elev fra institution, klasseoprulning |
Info | ||
---|---|---|
| ||
Oplysninger og oversigtSe fx oplysninger om elev, kontaktperson, klasser, hvad er navnebeskyttelse mm. |