...
Attributnavn | Type | Beskrivelse | ||||||
| String | Systembruger, som ejes af en udbyder | ||||||
| String | Systembrugerens password | ||||||
| String | Unikt UNI•Login-Unilogin brugerid (UniID) | ||||||
| String | CPR-nummer | ||||||
| String | Består af fornavn+’ ’+efternavn. Hvis der er navnebeskyttelse vises det importerede alias-navn. | ||||||
| String | Seks-tegns registreringsnummer, som identificerer en institution (kan indeholde både bogstaver og tal) | ||||||
| String | Institutionsnavn | ||||||
| String | Et gruppeid, holdID eller fagkode som er unikt på institutionen. | ||||||
| String | Gruppeid på hovedgruppen. For grundskoler er hovedgruppen lig elevens klasse. | ||||||
| String | Navnet på gruppen. Navnet er enten en gruppe oprettet af institutionen eller et af de fast definerede gruppenavne i UNI•Login - Alle, Elever og Ansatte. | ||||||
| String | Gruppenavnet på en elevs hovedgruppe. For grundskoler er hovedgruppen lig elevens klasse. | ||||||
| String | Typen af gruppe. En af værdierne: ”Hovedgruppe”, ”Årgang”, ”Retning”, ”Hold”, ”SFO”, ”Team” eller ”Andet” | ||||||
| String | Seks-tegns registreringsnummer, som identificerer en udbyder (kan indeholde bogstaver og tal) | ||||||
| String | Udbydernavn | ||||||
| String | Seks-tegns registreringsnummer, som identificerer en ejer af projektgrupper (kan indeholde bogstaver og tal) | ||||||
| String | Skal være entydig inden for en udbyder | ||||||
| String | Beskrivende navn for en serie af tjenester. Serier oprettes til gruppering af udbyderens tjenester. Unikt inden for udbyderen | ||||||
| String | Skal være entydig inden for en udbyder | ||||||
| String | Beskrivende navn for en tjeneste. Skal være entydigt inden for en udbyder. | ||||||
| String | Link til materialet eller tjenesten. | ||||||
| String | Reference til materialet eller tjenestens ”matplat-id” på Materialeplatformen https://materialeplatform.emu.dk. Her kan der hentes forenklede fælles mål, fag og klassetrin mv. vedr. materialet. | ||||||
| String | Skal være entydig inden for en udbyder | ||||||
| String | Beskrivende navn for en projektgruppe. Unikt inden for udbyderen. | ||||||
| Date | Startdato på formen: YYYY-MM-DD | ||||||
| Date | Slutdato på formen: YYYY-MM-DD | ||||||
| String | Klassens/stamgruppens trin. En af følgende værdier: DT, 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, U1, U2, U3, U4, VU, Andet. DT er dagtilbud, 1 svarer til 1. klassetrin i grundskolen, U1 er første trin på en ungdomsuddannelse. VU er voksenuddannelse. | ||||||
| String | Elevens trin. En af følgende værdier: DT, 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, U1, U2, U3, U4, VU, Andet. DT er dagtilbud, 1 svarer til 1. klassetrin i grundskolen, U1 er første trin på en ungdomsuddannelse. VU er voksenuddannelse. | ||||||
| String | "Lærer", "Pædagog", "Vikar", "Leder", "Ledelse", "TAP", "Konsulent" | ||||||
| String | En af følgende værdier: "Ekstern", "Praktikant" | ||||||
| String | En af følgende værdier: "Barn", "Elev", "Studerende" | ||||||
| String | Initialer for en ansat | ||||||
| String | Stillingsbetegnelse | ||||||
| String | Et tal, som er en statuskode defineret af den aktuelle webservice. | ||||||
| String | Kvitteringstekst. | ||||||
| Num | Antal medlemmer i en gruppe | ||||||
| String | Beskrivelse af kontaktpersonens relation til eleven. En af værdierne: ”Mor”, ”Far”, ”Andet”. | ||||||
| Bool | Har personen forældremyndighed? | ||||||
| Num | Er informationen vedrørende kontakten verificeret i CPR-registret af kildesystemet. 1=CPR-verificeret, 0=uverificeret | ||||||
| Num | 0 (default) angiver at kontaktpersonen må få adgang til almindelige personoplysninger om den tilknyttede elev. 1 angiver at kontaktpersonen må få adgang til fortrolige og følsomme personoplysninger om eleven. NB. Hvis kontaktpersonen ikke er forældremyndighedsindehaver, skal hjemmel opnås på anden vis. | ||||||
| XML | XML dokument med data på en institution | ||||||
| XML | XML format med fejlmeddelelser. Fejlmeddelelserne er henvendt til udviklere og lister fejlmeddelelsen samt den linje i XML filen, der fejler i forhold til skemaet. |
...